maandag 9 januari 2023

De patisserie van Charlotte Jacobi

 


Een onmogelijk liefde en een strijd die verder gaat dan de strijd om de beste patisserie in de historische Elzas.

 

Ida Tritschler is een hartverwarmende jonge vrouw die altijd klaarstaat voor de ander. Wanneer ze naar Straatsburg verhuist is het de bedoeling om hier samen met haar ouders hun nieuwe  patisserie groot te maken. Ze deden dit in Stuttgart ook al en willen nu hun vierde bakkerij groot maken. Klinkt eenvoudig maar wanneer er in dezelfde stad nog zo een heerlijke zaak zit is er al snel sprake van rivaliteit. Wanneer Lucien, de zoon van de vijand Picard dan ook nog zijn hart verliest aan de lieftallige Ida barst de bom. De Patisserie deelt heerlijke gerechten, een verboden liefde en dompelt me onder in de tijd van toen. Bij het begin kreeg ik een hele lijst personages waarnaar ik soms toch wel moet terugkeren. Eerlijk gezegd duurt het even voordat het verhaal me in zijn greep heeft maar het heeft meerdere lagen en stilaan geraak ik toch geboeid door de perikelen van beide families. Wat ik jammer vind is dat de personages niet echt uitgediept worden wat het verhaal een meerwaarde had gegeven. Interessant is wel dat er meer geheimen en obstakels zijn dan het op het eerste zicht lijkt. De schrijfstijl is soms wat stroef en hoewel het veel clichés bevat verrast het boek me soms ook en sommige personages raken me toch wel.  Dit is slechts het begin van een nieuwe historische reeks en ik ben toch  nieuwsgierig geworden naar het tweede deel. Ik ga dus zeker het vervolg lezen.

 

 

3 inktpotjes in het begin maar uiteindelijk 3,5 omdat het toch naar meer vraagt.

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...