zaterdag 27 mei 2023

Ik kom je halen van KR Alexander


 Als vijf kinderen worden uitgenodigd om ’s nachts naar een begraafplaats te komen, denken ze dat iemand hen voor de gek houdt. En ook de opdracht om iets geheimzinnigs op te graven, lijkt gewoon een grapje. Maar het is geen grapje. Een duistere kracht is losgelaten en de kinderen worden stuk voor stuk geconfronteerd met hun grootste nachtmerrie. Levend begraven worden. Een achtervolging door een geest. Een schrikwekkende clown die je opwacht in het bos. Samen moeten de kinderen proberen hun angsten te overwinnen, maar nu die eenmaal vrijgelaten zijn, laten ze de kinderen niet meer los…

Af en toe is het heerlijk om ook eens een jeugdboek tussendoor te lezen. Vroeger las ik altijd de Kippenvel boeken, dus toen deze serie verscheen werd ik helemaal enthousiast. 'Ik kom je halen' is het zesde boek wat in deze serie is verschenen, maar je kunt elk boek prima los lezen, want het zijn allemaal losstaande verhalen.

De cover van dit deel trok mij meteen aan. Ik houd van clowns, haha! In dit verhaal maak je kennis met verschillende personages. Deze vijf kinderen hebben allemaal een briefje gekregen met een vreemde tekst en ze worden uitgenodigd om naar de begraafplaats komen (spooky!). Je voelt dan ook al vrij snel de spanning toenemen. Een begraafplaats en clowns, een betere combinatie kun je niet hebben, toch?

Iedereen komt daarna oog in oog met zijn/haar angsten te staan en dit vond ik dan ook een leuk concept. Ik kan dan ook goed begrijpen dat dit verhaal voor de jeugdige lezer behoorlijk spannend kan zijn. Zelf vond ik sowieso driekwart van het boek erg goed. Het einde deed mij zelfs een klein beetje denken aan 'It' van Stephen King. 😉

'Ik kom je halen' is zeker een spannend boek voor de jeugdige lezer, maar ook als je wat ouder bent kun je hier goed van genieten!

Beoordeling: 3,5 inktpotjes

Silvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...