maandag 22 mei 2023

Een stap te ver van Lisa Gardner


 Timothy O’Day kent de uitgestrekte natuur van Wyoming als geen ander. Maar wanneer hij met vrienden gaat kamperen, verdwijnt hij midden in de nacht zonder een spoor achter te laten.

Frankie Elkin weet niets van de wildernis, maar ze weet wel hoe ze vermiste personen moet vinden. Dus wanneer ze hoort dat Timothy’s vader een laatste zoektocht naar zijn zoon organiseert, meldt ze zich bij het team, ook al zit daar niemand op haar te wachten. Als ze vervolgens toch samen met het reddingsteam de bergen in gaat, wordt al snel duidelijk dat iets of iemand wil voorkomen dat ze verder trekken.Lisa Gardner is één van mijn favoriete auteurs en dit boek kon ik dan ook niet aan mij voorbij laten gaan.'Een stap te ver' is het tweede deel van de serie met Frankie Elkin in de hoofdrol en deze keer is er een jongeman vermist geraakt in de wildernis. Het is inmiddels al vijf jaar geleden en zijn vader wil nog een laatste keer op zoek gaan. Frankie raakt betrokken bij deze zaak en trekt met een groep de ruige natuur in.In het begin lijkt alles nog redelijk onschuldig, maar daar komt na een tijdje verandering in. Er gebeuren namelijk vreemde dingen en het lijkt erop dat ze niet alleen zijn... Is het een dier? Bigfoot? Of een mens?Dingen lopen steeds meer uit de hand en de vraag is of iedereen nog wel levend terug zal keren. Ondertussen hebben ze nog steeds het lichaam van Tim niet gevonden...De spanning wordt langzaam opgebouwd in dit verhaal. Ook de trektocht door de bergen is goed en zeer beeldend beschreven. De spanning neemt steeds meer toe en uiteindelijk is deze continu aanwezig! Ik kon dan ook niet stoppen met lezen en ik was heel benieuwd naar hoe dit verhaal zou aflopen.Het plot kwam voor mij als een verrassing en ik had deze nooit zelf kunnen verzinnen. Het mag dan ook wel duidelijk zijn dat ik 'Een stap te ver' zeker een aanrader vind!Beoordeling: 4,5 inktpotjes
Silvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...