woensdag 31 mei 2023

Allemaal hoeren van Fransizka Weis


 Een ontspannen dag in de tuin komt tot een abrupt einde, wanneer rechercheurs Hans Dijkma en Laura Mandemaker naar een plaats delict worden geroepen. Een jonge vrouw is vermoord in een nabijgelegen natuurgebied.

Al snel volgen er nog meer moorden. Wie is deze seriemoordenaar die een merkteken achterlaat op de doden? En wat hebben de slachtoffers met elkaar gemeen? De spanningen lopen hoog op, zowel in de privésfeer als op het politiebureau. Kunnen de rechercheurs deze moordenaar laten stoppen, of zullen er nog meer slachtoffers vallen?Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was! Het verhaal begint meteen goed: er wordt een lichaam van een vermoordde vrouw in een natuurgebied gevonden. De moordenaar heeft zijn merkteken achtergelaten. Niet veel later valt er een tweede slachtoffer...Het was ook interessant om te lezen dat er een moord in mijn eigen woonplaats afspeelde en een aantal gebieden kwamen mij dus erg bekend voor. Ik vroeg mij de hele tijd af waarom de moordenaar dat specifieke merkteken op de slachtoffers achterliet...De schrijfstijl van Fransizka is heel erg prettig en hierdoor vloog ik door het verhaal heen. Je verdenkt verschillende mensen en dat maakt het verhaal ook erg interessant. De spanning is niet heel erg aanwezig, maar het verhaal is interessant genoeg om verder te willen lezen.Ik las dat 'Allemaal hoeren' al het derde deel is van een serie met rechercheurs Hans Dijkema en Laura Mandemaker, maar dit boek is echt prima als los deel te lezen. Ik had namelijk helemaal niet door dat dit dus een boek uit een serie was. 😉Hopelijk komt er nog een volgend deel uit, want die ga ik dan ook zeker lezen!Beoordeling: 3,5 inktpotjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...