vrijdag 26 mei 2023

Nikki May met Wahala


 De Londense Ronke, Boo en Simi zijn vriendinnen van Engels-Nigeriaanse afkomst. Ronke wil dolgraag de ware vinden en denkt dat Kayode dat is. Haar vriendinnen vinden hem echter maar een loser, een van haar vele vage Nigeriaanse vriendjes. Boo lijkt alles te hebben waar Ronke naar verlangt – een lieve echtgenoot en een leuk kind. Maar zelf heeft ze het gevoel dat het plaatje niet compleet is. Simi leidt een ogenschijnlijk perfect leventje, toch is ze stiekem bang om door de mand te vallen. Ze twijfelt ook of ze klaar zijn voor een baby, al denkt haar man van wel.

Wanneer de charismatische Isobel zich aansluit bij het vriendinnengroepje, lijkt ze het beste in iedereen naar boven te brengen. Hoe meer ze zich echter bemoeit met het leven van de drie vrouwen, hoe meer chaos ze veroorzaakt. De hechte vriendschap tussen Ronke, Boo en Simi begint barsten te vertonen…

In dit boek maak je kennis met de verschillende meiden. Je leest ook vanuit hun perspectief en zo leer je elk personage wat beter kennen. In het begin had ik nogal moeite met alle Nigeriaanse termen en ik vond het een beetje too much. Maar na een tijdje leest het op zich wel lekker. Op het moment dat Isobel zich steeds meer gaat bemoeien met het vriendenclubje, begint de spanning onderling toe te nemen.

Het is een leuk en interessant concept voor tussendoor, ieder heeft zo haar eigen geheimen en Isobel is de storende factor. Toch wist het mij niet helemaal te boeien en ik had ook niet heel veel met de personages. Ook vond ik de termen in het begin een beetje irritant. Sommige stukken waren wel oké en boeiend, maar ik had er misschien iets meer van verwacht. De cover vind ik overigens wel echt prachtig! 😍

Beoordeling: 3,0 inktpotjes

Silvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...