woensdag 17 februari 2021

Buiten zijn boekje met Valentijn Ringelberg


 

Welk boek heb je niet uitgelezen?

Zonderling (Strange the Dreamer) van Laini Taylor. Ik keek ontzettend uit naar dit boek, want het klonk zo goed. Helaas bleek dat de schrijfstijl me totaal niet pakte, dus heb ik het boek weggeven. Persoonlijk vind ik het nooit erg als een boek me niet weet te pakken, dan ga ik gewoon door naar de volgende.

 

Welk boek geef je graag kado?

Ik denk toch wel Cinder van Marissa Meyer. The Lunar Chronicles heeft mij van begin tot eind weten te boeien, dus ik spoor graag mijn lezersvrienden aan om die serie een kans te geven.

 

Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben?

Frankenstein van Mary Shelley. In dit boek is Victor Frankenstein zo gemeen tegen zijn creatie, dat ik bijna in het boek wil kruipen om dat “monster” wat liefde te geven.

 

Welk boek zal je later aan je eventuele kinderen zeker gaan voorlezen of heb je al voorgelezen?

Mijn partner en ik hebben kinderen momenteel niet in de planning staan, maar als ik zou moeten kiezen dan zeg ik de Warrior Cats serie van Erin Hunter. Het is een lange boekenserie waar iets voor iedereen in zit en ik denk dat niet alleen het avontuur, maar ook de wijze lessen kinderen zullen aanspreken.

 

Welk boek las je vroeger stuk?

Als kind had ik totaal geen concentratie om te lezen. In plaats daarvan consumeerde ik verhalen via het spelen van video games. Alsnog had ik een abonnement op de bibliotheek en de dierenverhalen van Brian Jacques konden mij zeker wel boeien.

 

Wat is jouw guilty pleasure op leesgebied?

Als ik heel eerlijk ben geloof ik niet zo in guilty pleasures. Ik ben van mening dat iedereen leuk mag vinden wat ze willen en waarom zou je je daarvoor schamen? Naast fictie lees ik ook weleens non-fictie. Biografieën over bijvoorbeeld Patty Brard vind ik wel interessant. Misschien is dat wel mijn guilty pleasure?

 

Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen?

De wrede prins van Holly Black. De cover van het boek en de prachtige Nederlandse uitgave zijn natuurlijk geweldig, het verhaal zelf vond ik alleen behoorlijk onlogisch. Wel ben ik van plan om het volgende deel nog een kans te geven, al is het alleen al voor die speciale editie!

 

Welk boek heb je om moeten lachen?

Ik kan altijd enorm lachen om de boeken van Paulien Cornelisse. De manier van hoe zij haar observaties opschrijft is in mijn ogen geniaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...