zondag 16 januari 2022

De Ierse erfenis van Karen Swan

 



Een Ierse feelgood met humor en drama.

 

De beeldende schrijfstijl is de grootste charme van deze mooie feelgood.

Karen Swan dompelt me onder in haar setting. De ruige kust beschrijft ze prachtig waardoor ik ze helemaal voor me zie.

 

'De Ierse erfenis' focust op drie zussen. Wanneer hun vader sterft is niets nog hetzelfde. Als de erfenis wordt verdeeld begint alle ellende pas echt. Van in het begin voel je dat er onder de oppervlakte geheimen verborgen zijn. Waarom krijgt de weggelopen Willow het familiekasteel?

Hoe kunnen Pip en Ottie hun dromen waarmaken en welke rol is er voor de moeder weggelegd in dit nieuwe bestaan?

 

Naast de Ierse schoonheid krijg ik door alle gebeurtenissen ook een blik op de karakters. De vrouwen leer ik een beetje kennen. Toch had ik deze nog meer uitgediept willen zien. De mannelijke personages blijven echt oppervlakkig. Ik had graag iedereen wat meer willen zien ontwikkelen.

 

Het is een intrigerende familiegeschiedenis waarin duidelijk wordt hoe verwachtingen druk creëren of mensen zichzelf wegcijferen voor het grote geheel. Dit is een feelgood roman waarbij verschillende avonturen de schakel vormen tot het opnieuw verbinden van dit gezin.

 

Er zit een portie rouw in dit verhaal maar de klemtoon ligt niet op het verdriet maar op de veerkracht van wie achterblijft. Naast een tikje emotie bevat het humor en een snuifje romantiek.

 

'De Ierse erfenis' is een fijne roman om samen op zoek te gaan naar het mysterie. Tijdens het lezen weet je ook gewoon dat er ondanks alle rivaliteit vooral veel liefde heerst in dit huis. Het verhaal is wat voorspelbaar maar het staat garant voor enkele heerlijke ontspannende leesuurtjes.

 

3.5 Inktpotjes

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...