vrijdag 14 januari 2022

DRIES, een autobiografie van Dries Roelvink

 



Een boek wat ik normaal gesproken nooit zou lezen. Persoonlijk heb ik niets met de liedjes van Dries. En ook voor de vele programma's waarin Dries een rol speelde had ik nooit interesse. Toch greep ik mijn kans om Dries te leren kennen. Voor Boekinkt mocht ik zijn boek lezen.

Een vlot geschreven boek waarin Dries de lezer meeneemt in zijn leven. Dries schrijft luchtig met een flinke dosis humor. Het eerste gedeelte is chronologisch geschreven en vertelt hoe Dries als doodgewoon Amsterdams jochie uitgroeit tot de bekende volkszanger. Daarna loopt het wat door elkaar heen. Hierdoor wordt het op sommige plekken wat rommelig omdat het niet gelijk duidelijk is waar de gebeurtenis op de tijdlijn zit.

De vele anekdotes volgen elkaar op. 

Opvallend en tevens bewonderingswaardig is het doorzettingsvermogen van Dries. Ondanks de tegenslagen die hij zeker heeft gekend, zowel op zakelijk als op privé vlak, heeft hij nooit opgegeven. Met opgeheven hoofd is hij blijven strijden. Alles om maar brood op de plank te krijgen voor zijn gezin. Niets is te gek voor Dries om zijn doel te bereiken. 

De liefde voor zijn kinderen en kleinkinderen komt duidelijk naar voren. Eén telefoontje van het thuisfront en Dries laat alles uit zijn handen vallen en snelt naar huis. 

Dries heeft me al met al een interessant kijkje in zijn leven gegeven. Als ik nu een programma of artikel van Dries zie zal ik er zeker een keer naar kijken. 

Ik geef dit boek 3 Inktpotjes. 
Wendy

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...