dinsdag 4 januari 2022

De boeken van vorig jaar van Fany

 


De boeken die ik het beste vond van 2021 zijn:

Koninklijke magie - Petra Doom

Dit is het derde deel van de urban fantasy trilogie Overstekers en dit laatste deel heeft mij echt betoverd. Ik moest even in de reeks inkomen maar elk boek deed me verlangen naar het volgende. Dit is een bedwelmende reeks. Het einde maakte me een beetje droevig omdat ik nu deze bijzondere wereld moet missen.

 

Als de doden spreken - Mel Hartman

Mel Hartman combineert humor, urban fantasy en originaliteit in deze reeks. Terr en zijn wezens is zo bijzonder, het verhaal leest als een trein en het boek tovert een glimlach op mijn gezicht.

 

Tijl en de Tijdbom - Lara Reims


Dit jeugdboek raakt me enorm door de manier waarop emoties zo mooi beschreven zijn. Tijl en de tijdbom is zo pakkend omdat het zware onderwerpen prachtig verwoordt en aanpakt op een magisch manier die perfect past bij de doelgroep.

 

 

 

Vaarwel Roscoe - Céla van Gastel

Dit boek las ik eerder dit jaar maar soms denk ik er nog aan. Het deed de tranen over mijn wangen stromen en ik heb hier tegelijkertijd echt van genoten. Het is een balsem voor je ziel en geeft lichtpuntjes in donkere dagen.

Het boek wat echt tegenviel:

 


Waarheid- Tom Phillips

Ik las zijn vorige boek en was toen omver geblazen. Ik hoopte opnieuw op dat magnifieke gevoel maar dat is dit amusante boek niet gelukt. Het is niet slecht maar geen topper en ik voelde wat teleurstelling.

Fany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...