zondag 28 augustus 2022

In de koffer met Ingrid Oonincx

 




Welk boek of welke boeken stop jij je in koffer om te lezen tijdens je vakantie en waarom?
Deze zomer ga ik mezelf onderdompelen in de Nederlandse thriller want er zijn de afgelopen jaren veel pareltjes verschenen. Op de camping heb ik veel tijd om te lezen en het is dan toch het fijnst om een thriller in een ruk uit te kunnen lezen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de psychologische thrillers De Perfecte Engel van Eva Nagelkerke en naar Wat niet deert van Nicolet Steemers. Ik verheug me ook op Anna V. het afsluitende deel van de trilogie van Arjan Alberts en op de Repair Club van Charles den Tex. Als Brabander ben ik erg benieuwd naar Camping Oosthoek van Nathalie Pagie want dat lijkt me een perfecte boek om wat meer spanning in het campingleven te brengen. Ook wil ik deze zomer heel graag De Kliniek van Martine Kamphuis lezen.

Enkele boeken die ik graag wil lezen moet nog uitkomen. Zo verschijnt binnenkort de young adult novelle Verraderlijk Patroon van Marlen Visser. Ze heeft dit actuele boek over lachgas samen met haar dochter geschreven en omdat ik alles van haar heb gelezen ben ik erg benieuwd wat ik van die samenwerking ga merken. Ik kijk ook uit naar de nieuwe thriller van Angelique Haak: Het verkeerde meisje en ben benieuwd of dat net zo’n groot succes wordt als haar vorige boek Nooit meer Alleen.

Welk boek of boeken raad je aan om zeker mee te nemen op vakantie en waarom?
Mijn aanraders komen eveneens uit de categorie Nederlandse thriller. De Vermissing van Michael Berg is meer een spannende roman dan een thriller maar past perfect op de (Franse) camping. Hetzelfde geldt voor Verpest van Liesbeth van Kempen en voor De Camino van Anya Niewierra. Echte aanraders. Heb je zin in een serie ga dan op zoek naar de vier delen van de spannende en veelgeprezen Noordzeemoorden van Isa Maron. De serie is al wat ouder, maar heel erg de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...