donderdag 18 augustus 2022

Ina de Man en haar vakantiekoffer

 




Welk boek of boeken stop je in je koffer om te lezen tijdens je vakantie.

Ik neem gewoonlijk een paar boeken mee op mijn ipad en dat zijn zowel heel ontspannende verhalen maar ook dingen die ik wil researchen (dus toch niet helemaal vakantie, zoals je ziet.) Het liefst neem ik een ouwe detective mee, zoals Agatha Christie of Ellery Queen. Die zijn lekker ontspannend en die hoef ik ook niet zonodig onmiddellijk uit te lezen. Maar als ik op dat moment aan het broaden ben over een nieuw boek of een aantal verhalen, dan neem ik ook vaak literatuur mee om mij te verdiepen in het onderwerp waarover het gaat. Toen ik besloot om Drakenbloed te schrijven heb ik hopen PDF’s en e-books over de koninklijke afstamming en de koninklijke collectie meegenomen.

 

Welk boek raad je aan om mee te nemen.

Goh, dat hangt er een beetje vanaf. Zelf vind ik een boek dat ontspant wel leuk, zeker tijdens een zomervakantie. Even niks moeten en lekker wegdromen bij een goed boek. Dat kan feelgood zijn of een thriller, het maakt eigenlijk niet uit. Maar er zijn wel een paar boeken die ik zo ongelofelijk goed vind dat ik ze graag aanraadt. Het eerste is Nobelprijs van Andreas Eschbach. Ik had het gekocht voor ik op het vliegtuig stapte en het leek wel een leuk boek, tot ik plots ontdekte dat alles ik, wat ik tot nu toe over het plot dacht gewoon kon weggooien want de ontknoping was helemaal niet wat ik gedacht had. En dat overkomt me zelden. De lezer wordt zo op het verkeerde been gezet dat je echt je boek van verbazing laat vallen als je doorkrijgt hoe de vork ECHT in de steel zat. Super leesmateriaal voor aan het zwembad dus. Verder vind ik de boeken van Laura Childs ook echte zomervakantieboeken. Ze schrijft cozy mysteries en die spleen zich heel vaak af in de teashop van Theodora in Charleston. Tegen een achtergrond van het broeierige zuiden van Amerika spelt ze detective, tot spijt en nijd van de echte politie. En aan het einde van het boek krijg je altijd een gratis recept met thee.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...