vrijdag 30 september 2022

De verloren zus- Kathleen Mcgurl

 


Wat een aangrijpende historische roman is ' De verloren zus'

 

Een boek dat losjes gebaseerd is op de memoires van iemand die op de Titanic was klinkt ontzettend boeiend. Violet Jessop was zelfs op de zusterschepen Olympic en Britannic en en toen de auteur dit hoorde begon haar fantasie te werken.

 Hoe zou iemand zich voelen op zo een noodlottig schip en wat met wie achterbleef na dit drama?

 De verloren zus gaat over Emma die in 1911 begint te werken als stewardess op een oceaanstomer . Ze wordt onmiddellijk verliefd op deze bijzondere wereld . Met het geld dat ze hier verdient kan ze hun arme gezin helpen en haar droom beleven. Wanneer ze de kans krijgt om mee te varen met de prachtige Titanic gaat ze samen met haar eigenzinnige zusje Ruby aan boord . Ruby verbergt echter een triest geheim. De andere tijdlijn speelt zich af wanneer Harriet tussen de spullen van haar oma een foto ontdekt met  de woorden de drie zussen.

 Dit is het begin van een spannende zoektocht naar de waarheid. Haar oma heeft haar immers altijd verteld dat haar enige zusje jong gestorven is . De verloren zus combineert enkele feiten met fictie en is een historische roman vol emotie en sterke vrouwelijke personages.

 

Kathleen Mcgurl kende ik nog niet maar door haar schitterende schrijfstijl betovert ze me vanaf de eerste zin . Ik word meegezogen in een trip tussen heden en verleden. Na ' De verloren zus' wil ik meer ontdekken van deze auteur .  Haar nieuwe verhalen ga ik zonder twijfel lezen en ik ben benieuwd of ze me opnieuw de tijd doet vergeten.

 De verloren zus is een aanrader in dit genre en gaat veel lezers hun hart veroveren.

 

4 inktpotjes

Fany

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...