zaterdag 29 april 2023

Bella Eliá – Linda Babel

 


De hartsvriendinnen Julia en Cleo hebben een gezamelijke droom: een kattenopvang starten op het zonnige eiland Kreta. Die droom lijkt te lukken wanneer ze een huis kunnen kopen en ze reizen af naar het Griekse eiland. Eenmaal daar blijkt hun droomlocatie echter een vervallen bouwval te zijn. Toch willen ze hun droom niet zomaar opgeven en ze starten een crowdfunding-actie om geld bij elkaar te sprokkelen om het huis te kunnen verbouwen. Ondertussen zoekt Julia een baantje. Ze komt terecht bij de norse Andreas die samen met zijn familie een olijfboomgaard runt. In plaats van werk in de boomgaard doet Andreas haar een opmerkelijk voorstel. Julia raakt gecharmeerd van de stugge Andreas maar Andreas lijkt niet uit te zijn op een relatie. Of toch wel?

 Wat een leuk en zonnig verhaal heeft Linda Babel geschreven. Julia en Andreas wisten al snel mijn hart te veroveren, maar ook Cleo en Andreas’ broer Rafael zijn heerlijke personages. Tel daar nog eens een verhaal over katten bij, en dan ben ik als poezen-moeder natuurlijk meteen over stag.

 Bella Eliá is heerlijk zomers en doet je bijna meteen een vakantie boeken naar het heerlijke Griekenland. Nee, ik was niet meteen van plan om ook een kattenopvang te beginnen met een knappe Griek aan mijn zijde, dát laat ik lekker aan Julia en Cleo over. Ik heb gewoon genoten van dit heerlijke verhaal. Maar als ik ooit nog eens op Kreta kom, denk ik toch dat ik stiekem om me heen speur of ik Bella Eliá kan ontdekken.

 Jamas! En 3,5 inktpotje voor deze zonnige feelgood!

 Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...