donderdag 20 april 2023

Het feest van de eeuw van Taylor Jenkins Reid

 


Wat een hypnotiserend juweel van een thriller!

 

Vanaf de eerste zin ben ik verloren. Ik probeer dit boek weg te leggen maar nee hoor, ik moet en zal verder lezen om te weten te komen welk mysterie er zich afspeelde op het feest van de eeuw . 

Taylor Jenkins Reid was voor mij, hoewel ik al veel positiefs hoorde, nog een onbekende auteur, maar na deze parel wil ik elk boek van deze auteur zonder meer verslinden. De personages en hun worsteling en avonturen zijn zo levensecht en met gevoel beschreven waardoor ik zo meegesleept ben in hun emotionele rollercoaster dat ik blijf lezen.

 Naast prachtige karakters is er wijsheid en actualiteit verstopt in deze magistrale thriller. Ik hou van de zinnen en  de thema's van verlies, seksualiteit tot heftige jeugdervaringen en zelfs een streepje rock and roll dat doorheen het boek verstopt zit. . Wat zonder twijfel maakt dat dit een must-read is, is naast de heerlijke personages de originele aanpak . Dit boek beslaat immers voor een groot stuk de  24 uur van het leven van de hoofdrolspelers. Nina Riva, de dochter van de bekende artiest Mick Riva en haar broers en zussen, hun ervaringen zijn zo gedetailleerd en dynamisch waardoor ik zelf voel wat zij denken of beleven. Een boeiend en eerlijk verhaal over een ongewoon gezin waarbij liefde breekbaar maar ook onverwoestbaar is , dat is de kern van dit bijzondere boek.

Het unieke is dat we eerst kijken naar hoe alles verliep, uur per uur voor het grote evenement  , tijdens het feest en hoe het daarna verder ging. Het feest van de eeuw is een genot om te lezen en ik ga op zoek naar meer van deze auteur. Ja,dit is een spannend verhaal maar lees het en je ziet met je eigen ogen dat dit veel meer is dan een gewone thriller.

 5 inktpotjes

Fany

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...