zondag 30 april 2023

MZZL Moeders, Baby Blues – Marion van de Coolwijk

 


De drie MZZL Meiden, Tanja, Joan en Hanna, zijn dertig, druk met hun carrières en liefdeslevens. De zussen hebben alle drie een andere kijk op het leven: waar de één zich al gesetteld lijkt te hebben met kind, is de ander bezig haar kinderwens te vervullen en moet de derde zus niets van het geijkte levenspatroon hebben. Wat ze gezamenlijk hebben is hun sterke onderlinge band. Wanneer Hanna haar drieling-zussen uitnodigt voor een gezellig avondje uit moet daar het één en ander voor geregeld worden. De alleenstaande moeder Tanja moet oppas regelen voor haar nog jonge zoontje en ook Joan heeft belangrijke bezigheden die te allen tijde voorrang moeten krijgen. Wanneer ze eenmaal samen zijn is het weer gezellig als vanouds. Alleen één ding blijft Joan en Hanna bezighouden. Wie is toch de geheimzinnige vader van Tanja’s baby?

 De MZZL meiden, wie las deze jeugdserie niet? Nou, ik dus! Als vijftiger ben ik echt van een andere generatie, en ook mijn kinderen groeiden niet op met deze jeugdboeken. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Het gevoel van jeugdsentiment deel ik dus niet met sommige lezers. Maar om MZZL Moeders te lezen hoeft dat niet per se hoor, al denk ik wel dat het er een extra leuk tintje aangeeft. Want voor mij zijn de karakters volkomen nieuw. En was het dus ook even proeven hoe de drieling-meiden van elkaar verschillen.

 Toch staat het verhaal volledig op zich. Drieling of niet, alle drie hebben ze eigen ideeën omtrent de liefde en kinderwensen. En dat levert grappige conversaties en situaties op. Vooral de humoristische speldenprikjes naar elkaar toe vond ik heel erg grappig. Je kan echt merken dat Marion van de Coolwijk haar personages al goed uitgekristalliseerd heeft. Wat nu het grote geheim is dat één van de zussen met zich meedraagt, blijft lang verborgen. Ik zag de ontknoping dan ook niet aankomen.

 MZZL Moeders is een kort verhaal. Aan het einde is er dan wel een geheim ontrafelt, maar dat heeft de verhoudingen behoorlijk opgeschud. Er komt dan ook al snel een vervolg aan. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het de zussen verder zal vergaan.

 3 inktpotjes

 Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...