zaterdag 1 april 2023

Durven dromen – Sarah Simmelink

 


Joy is niet zo happy met haar leven. Dat ze vaak thuis moet werken in haar piepkleine studio vindt ze nog wel oké, maar eigenlijk vindt ze haar baan maar saai. Tel daar een verbroken relatie bij op plús het feit dat haar beste vriendin naar het zonnige Curaçao is verhuisd. Redenen genoeg om haar vrije avonden door te brengen op de bank met een glas wijn en de zoveelste datingshow. Maar dan gebeurt er van alles tegelijk: een knappe nieuwe buurman én een incident op haar werk die haar baan op het spel zet. Is dit eindelijk het moment om voor haarzelf te kiezen?

 

Dit korte verhaal begint met een onzekere vrouw die alles maar een beetje laat gebeuren. Dat ze gedumpt is door haar vriend en gekozen heeft voor een saaie degelijke baan, dat ligt tenslotte helemaal aan haarzelf, denkt Joy. Naarmate het verhaal vordert zien we Joy de touwtjes steeds meer in handen nemen. Leuk is om in zo’n kort tijdbestek het hoofdpersonage te zien groeien. Waar ik me in het begin nog een beetje aan haar ergerde, verdween die ergernis naarmate het verhaal vorderde.

Wel vond ik de verhaallijn enigszins voorspelbaar en hier en daar wat ongeloofwaardig. Ik bleef ook maar proberen voor me te zien hoe je in hemelsnaam een onesie mét oren en hoorntjes onder je nette werkblouse zou kunnen frommelen, haha.

 

Wel genoot ik van de humorvolle en herkenbare situaties in het verhaal. Het voorval met de doos met wijn zag ik levendig voor me. En zachtjes neurie ik al de hele dag Beethoven voor me uit.

 

3 inktpotjes dan ook voor dit vermakelijke Tussendoortje.

 

Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...