dinsdag 10 mei 2022

De seizoensdief van Aysline McGrath

 




Wat is dit een heerlijke fantasy novelle. Ik heb maar één klacht en dat is dat ik nog veel meer wou lezen over Vesper en Berach.

 

Aysline McGrath schrijft beeldend, vol details en met veel verbeelding. Ondanks dat dit een novelle is legt ze toch wat diepte in haar karakters en verhaal. De wereld waarin alles zich afspeelt wordt door de lengte van de vertelling slechts aangestipt maar ik krijg zo toch een idee over de setting en maatschappij.

‘De seizoensdief’ gaat over de stoere meesterdief Vesper die met zichzelf geconfronteerd wordt na een bijzondere opdracht aanvaard te hebben. Dit meisje stelt zich niet graag kwetsbaar op en eigenlijk is enkel Meri ’haar aparte huisdier’ haar soulmate.

 

Als ze samen met Berach, haar rare opdrachtgever, op weg gaat naar het koninklijk paleis om het kristal te stelen komt ze veel meer over haar knappe, mysterieuze reisgenoot te weten. Beiden blijken een verleden vol obstakels gemeen te hebben.

 

Door de band die groeit tussen de twee verschillende karakters en het onbaatzuchtige en dappere idee van de liefdevolle Berach ontdekt Vesper een onverwachte kant van zichzelf.

 

Blijft geld de enige drijfveer bij Vesper of krijgt ze andere prioriteiten?

 

Met zo een cliffhanger als in 'De seizoensdief' kan ik natuurlijk niet wachten om het vervolg te mogen lezen.

 

Ik hoop snel een volledig boek van deze auteur te mogen ontdekken.

 

Deze young adult fantasy is magisch, grappig en spannend. Ik wil heel graag meer verdwijnen in dit universum.

 

Aysline Mcgrath heeft talent en ik kijk uit naar veel meer van haar.

 

 

4,5 Inktpotjes

Fany

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...