maandag 16 mei 2022

Op glad ijs en andere verhalen van E.M.R. Koopman

 



‘Op glad ijs’ is een intrigerende verhalenbundel van E.M.R Koopman




 

Eigenlijk gaan deze verhalen vooral over jezelf kunnen, willen of durven zijn.

 

‘Dezelfde golflengte’ gaat over begrepen worden voor wie je echt bent.

Ik heb genoten van dit spannende avontuur over een doof meisje dat na een aardbeving op zoek gaat naar haar opa in de bergen. De onderwerpen zijn familie, lef, vriendschap en identiteit. Dit avontuurlijke schrijfsel laat zien hoe mensen met een beperking soms vergeten worden en hoe snel dit alles wordt waarrond alles gaat draaien.

 

Ik vond dit een mooi voorbeeld om aandacht te vragen voor de persoonlijkheid achter wat zichtbaar is.

 

‘Op glad ijs’ is een heel ander soort verhaal dat over kunstvervalsing gaat. Opnieuw zie ik hier toch ook het thema identiteit in terugkomen. Dit is een spannend verhaal met verrassende wendingen dat me meeneemt in een deal die erg slechte gevolgen en onverwachte gevolgen kent.


 

‘Onze man van weinig woorden’ is een romantisch oorlogsverhaal. Eerlijk gezegd had ik met de schrijfstijl van dit verhaal de meest moeite.

Het gaat over oorlog, vertrouwen, angst en opnieuw identiteit.

Het raakte me eerst niet echt maar de plot met opnieuw de link naar de gemeenschappelijke rode draad identiteit en moed vond ik dan weer wel heel origineel.

 

‘Op glad ijs’ is een gevarieerde en interessante kennismaking met deze auteur.

 

3,5 Inktpotjes

Fany

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...