zondag 1 mei 2022

Verraderlijk spel van Nadine Barroso

 



Ella is gescheiden van Dennis en woont samen met zoontje Finn. Ella heeft via de FaceBookgroep voor alleenstaande moeders Joyce leren kennen, ze hebben al een tijdje contact en delen veel met elkaar. Ella en Finn gaan naar de Belgische Ardennen voor een georganiseerde kampeervakantie. Ella gaat daar eindelijk Joyce in levenden lijve ontmoeten en daar kijkt ze erg naar uit. Wanneer Ella en Finn op het kampeerterrein aankomen en op zoek gaan naar Joyce, blijkt dat Joyce niet heeft te kunnen komen. Ella besluit om te blijven en er samen met Finn een gezellige vakantie van te maken. Tussen Nick, de organisator van de kampeervakantie, en Ella broeit een spanning maar dan een hele andere. Zouden ze vlinders van die spanning krijgen? 

 

Het loopt allemaal voorspoedig Ella en Finn genieten van hun vakantie totdat Finn tijdens het spel verstoppertje verdwijnt! Iedereen zoekt naar Finn maar vinden doen ze hem niet. Ella is in alle staten en ten einde raad. Nick geeft aan dat de politie moet worden ingeschakeld, de politie legt vrij snel een link naar een moordzaak waarbij ze denken te maken te hebben met een seriemoordenaar. Om die reden werkt de Belgische en Nederlandse recherche samen. Dit loopt niet altijd even soepeltjes. Zelfs tussen rechercheur Stevens en stagiaire Jasmina Ziani loopt de spanning af en toe behoorlijk op maar toch storten ze zich samen volop de verdwijningszaak van Finn maar wordt Finn wel op tijd terug gevonden? 


Mijn mening
De spanningsboog in het verhaal ‘Verraderlijk spel’ is vrijwel vanaf het begin hoog. Heel irritant is de ex van Ella, want die bemoeit zich nog behoorlijk met haar privéleven, zo ook met de voorgenomen kampeervakantie van Ella en Finn terwijl meneer zelf in Thailand zit met een nieuwe vlam. Pfft ik vind daar wel wat van! En die spanningsboog wordt natuurlijk nog veel hoger wanneer Finn verdwenen is en Ella natuurlijk Dennis moet vertellen dat Finn weg is. Het is goed dat ze wat steun aan Nick heeft.

In ‘Verraderlijk spel’ zijn er verschillende verhaallijnen en hierdoor gebeurt er veel, erg veel eigenlijk. Door de makkelijke schrijfstijl leest het verhaal gelukkig wel vlot weg. ‘Verraderlijk spel’ is voor mij niet voorspelbaar, al heb ik in het begin wel even het idee van een personage dat hij/zij niet helemaal zuiver op de graad is, maar wuif dit snel weg door de positieve wijze waarop dat Nadine Barroso dit personage wegzet. De auteur heeft vele verrassende wendingen verwerkt in dit verhaal en ik moet me echt inhouden om van de spanning niet op mijn nagel te gaan bijten! Zoals eerder aangegeven is de spanning voelbaar, echt op een heftige manier. Ik voel dan ook enorm mee met het personage van Ella.


Nadine Barroso heeft met ‘Verraderlijk spel’ een gruwelijke thriller geschreven en heeft me met alles wat er gebeurt in dit verhaal, behoorlijk voor de gek gehouden en ik ben er ingetuind. Wel vond ik een zelfmoord van een personage ongeloofwaardig overkomen, dat vond ik wel jammer. De uiteindelijke ontknoping, was een heftige maar een waar ik zeker van genoten heb. 

 

4,5 Inktpotjes
Jacqueline









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...