zondag 20 maart 2016

Leesweek van Julia

Boekenweek

Deze week is het boekenweek. Uiteraard heb ook ik een boek gekocht deze week en het boekenweekgeschenk cadeau gekregen.
Het boek dat ik kocht is: Gij nu van Griet op de Beeck.

Zondag mocht ik Ronald Giphart interviewen. Het interview heeft inmiddels op het blog gestaan. Ik vond het behoorlijk spannend, en heb ook wel wat zitten stotteren, maar volgens mij is het best een leuk interview geworden.

Het was niet mijn beste week. Veel slecht-passend-velletje-momenten. Ik heb daarom ook niet zoveel gelezen als ik had willen lezen...
Wat las ik wel?

* Promille van Heleen Vreeswijk
  Een young adult over een actueel thema: comazuipen en alcoholverslaving. Bij jongeren. De hoofdpersoon in dit boek is pas 15.     Het boek is, verontrustend, geloofwaardig. Zoals eigenlijk alle boeken die ik inmiddels van Heleen Vreeswijk heb gelezen.

* Ach deze leegte, deze verschrikkelijke leegte van Joachim Meyerhoff
  Een prachtig boek dat ik zo mooi vond dat ik er zolang mogelijk over gedaan heb om het te lezen. Wilde geen afscheid nemen van   het boek. De recensie volgt nog op het blog.

Komende dagen heb ik nog leuke plannen.
Vanavond ( vrijdag ) mag ik weer kaartjes controleren in Gebr. de Nobel. Dit keer bij een concert van de Kraaien, met in het voorprogramma Barry Badpak. Dat zegt al genoeg over wat voor een avond het gaat worden denk ik zo.
De kraaien
En morgen ( zaterdag ) een date met Ink. We gaan ons in Den Haag vergapen aan de geweldige Griet op de Beeck. Ink heeft mij helemaal enthousiast gemaakt over deze schrijfster, en ik ben het zo met haar eens!
Hopen op een gesigneerd boek en natuurlijk een foto!

En wat lees ik nu?

* Hartslag van Tess Gerritsen
  Dit is een boek dat ik herlees. In verband met de Challenge van het Thrillerlezersblog. Dit is 1 van de eerste thrillers die ik las. Niet   precies de eerste, denk ik, maar wel echt eentje uit het begin. Precies de eerste weet ik echt niet meer.

* Kom hier dat ik u kus van Griet op de Beeck
  Ook dit is een boek dat ik zo langzaam mogelijk lees, omdat ik er geen afscheid van wil nemen. Zo mooi....

Tot volgende week!

Geniet en lees nooit met mate!

Liefs Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...